Vad ska jag göra vid ett eventuellt skada?
Kontakt med No Risk
Vid händelse av skada, skicka ett e-mail till schade@norisk.eu och uppge följande information:
-
Vad hände, vad skadades, när, vem gjorde det etc.? (Bifoga gärna foton om du har några.)
-
Eventuella hyresfakturor om det rör sig om skador vid en uthyrning.
-
Eventuella reparationsfakturor.
Skador som orsakas av motorfordon omfattas inte av försäkringen, utan måste anmälas till fordonets försäkringsbolag.
Efter första anmälan
-
Vi gör en första bedömning och kan komma att kontakta dig för att diskutera ärendet vidare.
-
Vi anmäler skadan till försäkringsgivaren. Vi kommer att skicka en bekräftelse till dig och ditt ombud på att ärendet har registrerats.
-
Vi diskuterar även med försäkringsgivaren om det är en bra idé att anlita en skadereglerare. Om skadereglering är nödvändig kommer en skadereglerare att kontakta dig och/eller den drabbade.
Efter att ha fått all relevant information och en rapport från en skadereglerare, kommer försäkringsgivaren att avgöra om du är ansvarig eller inte, samt om täckning och eventuell utbetalning.
Vi följer hela skadeprocessen, svarar på frågor och ser till att skaderegleringen går så snabbt och korrekt som möjligt. Vi kommer naturligtvis att hålla dig informerad om den aktuella statusen. Vi hålls inte informerade om medicinska frågor på grund av sekretesslagar.
Om du har ytterligare frågor kan du alltid kontakta oss via telefon: +31 (0) 20 211 12 86.
Nödsituationer
I händelse av en nödsituation kan vi nås dygnet runt. Om något mycket allvarligt hänt, ring Maarten eller Brent.
Maarten: +31 (0) 6 55 37 76 60
Brent: +31 (0) 6 46 20 88 66

Senaste nytt

Festivaler i medvind: vad gör ett evenemang framtidssäkrat?
Festivals have become a staple on the cultural calendar. From small niche gatherings to large multi-day music events, the offering is growing in ...
Läs mer
Framtidens affärsevenemang: trender, verktyg och strategier för 2025
Från mindre möten till stora konferenser - affärsevenemang utvecklas snabbt. Ny teknik, förändrade förväntningar och samhällstrender omformar hur...
Läs mer
Planera ett affärsmöte - vad du bör tänka på
Ett lyckat affärsmöte börjar med ett tydligt syfte och slutar inte förrän det sista uppföljningsarbetet är klart. Däremellan ryms dussintals besl...
Läs mer