
Premieberäkning och ansökan om eventförsäkring kan nu göras online
Nu kan vi äntligen dansa på festivaler igen, nätverka på mässor och gå på idrottsevent. Eventbranschen är i full gång igen, och det är vi också - med bättre försäkringar och en snabbare och effektivare ansökningsprocess än någonsin. Faktum är att vi använde den extra tid vi hade under de två senaste COVID-åren till att förbättra vår produkt och process.
För det första har vi fått en fullmakt från ett antal försäkringsbolag, vilket innebär att vi nu har större handlingsfrihet och kan agera snabbare. De eventförsäkringar vi erbjuder har också förbättrats. Och till råga på allt kan du nu beräkna din premie och teckna din eventförsäkring online!
I vårt nya ansökningsflöde behöver du bara svarar på några frågor om ditt event, och du får omedelbart se hur mycket premien kommer att uppgå till. Du kan även omedelbart begära en offert eller teckna en försäkring. Vi kontrollerar dock alltid din ansökan manuellt och om vi fortfarande har några frågor eller synpunkter kommer vi att kontakta dig. Du kommer ofta att få en försäkring inom 24 timmar.
Hur ser en eventförsäkring ut?
En eventförsäkring består av flera delar. Du bestämmer själv vilka komponenter du vill försäkra och vilka du inte vill försäkra.
-
Avbokning
-
Extremt väder
-
Utebliven närvaro (av viktiga personer, t.ex. artister eller talare)
-
Förlust av inkomst
-
Ansvar
-
Utrustning
-
Kontanta medel
-
Olyckor
Se vårt nya ansökningsflöde - användbart för arrangörer, men även för mellanhänder!
För arrangörer som är mitt uppe i planeringsprocessen och ännu inte är redo att teckna en försäkring kan det vara användbart att beräkna hur hög premie du skulle behöva betala. Behöver du en försäkring direkt? Begär en offert utan förbindelse eller teckna din eventförsäkring direkt. Vårt ansökningsflöde är inte bara användbart för arrangörer; försäkringsförmedlare som inte har tillräcklig erfarenhet av att själva försäkra event kan också beräkna premier och teckna försäkringar via vår hemsida.